22 Aralık 2009 Salı

KORNA SESLERİ, Cem Mumcu



Yurtdışına gittiğimde her turist gibi kimi farkılıklara şaşırır, kimisine ayak uydururum. Bazen zorlanırım, bazen hoşuma gider, bazen lanet okurum. Mesela söz konusu tuvalet temizliği meselesi ise yurdumu özlerim bedenimin her yeriyle. Ve fakat trafik vardır bir de.
Mesela Londra veya Paris’te karşıdan gelen aracın selektör yapmasının bizdekine benzer bir karşılığı yok. Burada o ışığı gördüğümüzde “Gelme, ben gelicem” diyordur karşıdaki sürücü. Orada ise “Buyurun siz geçin, ben bekliyorum” diyen bir mesaj selektörle verilen işaret. Belki de bu yüzden “selektör çakmak” deniyor burada! Beni en çok rahatsız eden korna sesidir. Yaklaşık 25 yıldır araç kullanıyorum. Kornaya en fazla 10 kez basmışımdır. Ne kaza yaptım ne de kimseyi ezdim. Ama nedendir bizim şehirlerimizin temel sesi kornalardır. Buna bir düzenleme de getirilmez.
Korna çalmanın adeta bir sözlüğü bile vardır. Düşünebildiğim bazılarını yazacağım ama ileride böyle bir kaynak kitap hazırlamaya da niyetlendim doğrusu! Yanında da seslerin olduğu bir cd olacak; onları da ağzımla yapacağım! İsterseniz siz de katkıda bulunun hep birlikte yazalım. Haydi başlayalım.

1 yorum:

  1. bu korna sesleri/dili Türkiye'den doğuya gittikçe iyice bi coşuyor. Özellikle Hindistan ve Nepal'de şoförler bu korna diline o kadar alışmışlar ki kullanmadıkları zaman trafikte anlaşamaz olmuşlar. Özellikle gece yolculuğu kabusa dönüşüyor. Ama yinede ay lav kelle-koltuk turizm.

    YanıtlaSil